dinsdag 17 september 2013

Even kennismaken!

Lieve, lieve bezoekers!

Ik ben echt zo’n meisje dat opeens van die ideeën heeft. ‘Van die ideeën’ ja. Nu heb ik op Facebook gezet dat ik me ga inschrijven voor de Halve Marathon. Dit ga ik natuurlijk ook doen, alleen nu ben ik wel verplicht eigenlijk. Maar ik weet dat ik dit kan, duh. Ik kan dat gewoon. Oh wacht, wie ik ben? Oja.

Ik ben Rianne Mijnheer, 17 jaartjes jong en ik leef in een zwart gat naast Zwolle. Dit jaar ben ik begonnen aan de studie Journalistiek op Hogeschool Windesheim in Zwolle. Vandaar ook dat ik een blog ben begonnen. Ik hou van schrijven, maar dan wel op mijn manier. Dus ik heb vrij veel schijt aan goede zinsbouw, incongruentie (dat is dus het leestekengebruik) en m’n taalgebruik.
Mijn blog zal in het teken staan van mijn hardloop-ervaringen. Op dit moment loop ik geen eens hard, maar ik sport wel veel. Minstens 4 uur per week, liefst 6. Dit doe ik al anderhalf jaar.

Ja ja, 15 kilo lichter! :)
Anderhalf jaar geleden (april 2012) ben ik begonnen met sporten. Voor die tijd zat ik al, ik gok 6 jaar, op volleybal. Op een gegeven moment vond ik het team en de trainer niet meer leuk, dus ben ik ervan af gegaan. Ik heb toen ongeveer een halfjaar niet meer op een sport gezeten. Totdat een vriendin kwam met het idee om op fitness te gaan. In Zwolle is een sportschool die heel goedkoop is, dus ik dacht: ach joh, doen we even. Zo fanatiek als ik was, ben ik vanaf de tweede maand 6 uur per week gaan sporten. In m’n achterhoofd had ik wel een idee van ‘het zou wel cool zijn als ik wat kilo’s kwijt zou raken’, want de dunste was ik zeker niet. Ongeveer 3 à 4 maanden nadat ik was begonnen, was ik al 8 kilo kwijt. Eigenlijk niet eens met die intentie, maar hey: prima toch? Ik begon de smaak te pakken te krijgen. Ik sportte echt elke week 6 uur, met hoge uitzondering een keer wat minder. De school ging weer beginnen en ik kwam in havo 5, het examenjaar. Het gros van m’n vriendengroep was blijven zitten. Ik was dus de enige. Het schooljaar was niet zo leuk, maar ik ben in dit schooljaar nog  eens 7 kilo kwijtgeraakt. 15 kilo bij elkaar! Ik was zo blij, en al helemaal toen ik m’n havodiploma mocht ophalen met het gevoel dat ik op de volgende school, helemaal ‘als nieuw’ kon beginnen.

Even op de foto voordat we
 richting Zwolle gaan!
In juni, vlak na m’n examens dus, heb ik meegedaan aan de 4 Engelse Mijl van Zwolle. Dit is een hardloopevenement van 6,4 kilometer. Hiervoor heb ik zo’n 4 maanden getraind en dat ging me prima af. Sindsdien heb ik niet meer hardgelopen. Deze week was ik dus weer eens in de sportschool, toen ik daar aan terug dacht. Dat gevoel wanneer je de finish hebt gehaald, dat is echt onbeschrijflijk. Ik moest echt bijna janken. Dat overwinningsgevoel, daar doe ik het voor.

Want ik was dus in de sportschool en dacht aan het andere evenement, de Zwolse Halve Marathon. Deze is 21 kilometer lang, eigenlijk best ver… Maar het ‘overwinningsgevoel’ kwam weer in me naar boven en ik had helemaal zin om me gelijk in te gaan schrijven!

Het hele weekend heb ik met het idee in m’n achterhoofd rondgelopen. Nu is het zondagavond en keek ik met m’n familie ‘Obese’. Een van mijn lievelingsprogramma’s, puur omdat ik zelf ook zoiets heb meegemaakt (oké, ik had geen obesitas en het is ook echt niet mijn bedoeling om daarover te spotten of zo, maar je snapt het idee toch?) en ik moest weer aan die marathon denken.. Spontaan begon ik op internet informatie op te zoeken, en helaas… je kan je pas vanaf 1 februari inschrijven. Maar boeiend: ik heb het dus net op Facebook gezet.

Ik ga ervoor. Ik zal er voor gaan. Ik ga trainen, op een manier zoals niemand me kent. Door weer en wind. Hoe dan ook. Die eenentwintig – een en twin tig – kilometer ga ik redden. Kruipend, jankend, rollend, het boeit me geen eens hóe. Ik ga het redden.
En vandaar deze blog. Elke zaterdag ga ik een update houden over hoe het me die dag verging. Elke zaterdag ga ik namelijk trainen, en de rest van m’n ‘sportdagen’ ga ik me concentreren op kracht en conditie.


Liefs, Rianne :)

PS: Hier vind je informatie over de Zwolse Halve Marathon en de Vier Engelse Mijl.

5 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je een blog bent begonnen! Het gaat je vast motiveren! Heel veel succes!

    Love,

    Rowan

    Ps: ENTER MY GIVEAWAY FOR A CHANCE TO WIN A PAIR OF INVITO BOOTS WORTH 100 EUROS!
    Bekijk ook eens mijn training/food blog: FITSTERS IN LAW

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je bent begonnen!En veel succes met het trainen! Ik kan je niet vinden op bloglovin, dus ik kan je ook niet volgen, maar ik kom wel zeker terug!
    mijn blog is www.mylifestyle-shii.blogspot.com
    Neem je ook een kijkje?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben echt benieuwd hoe alles je afgaat! En ik weet ook zeker dat je het gaat redden! Komt helemaal goed meid. Ga ervoor!

    BeantwoordenVerwijderen