zaterdag 21 september 2013

Week 1: Al het begin is moeilijk ;)

Lieve bezoekers,

Vanaf vandaag is het dan zover! De strijd gaat beginnen. Vanmorgen stond ik op met een gemengd gevoel. Natuurlijk had ik er wel zin in om weer te beginnen met hardlopen, maar ik wist ook dat het zwaar ging worden. En dat was het.. 


Ik pakte mijn tas in met hetzelfde gevoel. Mweh. Geen zin. Maar toen ik eenmaal op de fiets zat, kreeg ik meer hoop. Ik heb gisteren een afspeellijst gemaakt onder de naam 'Hardloopmuziek'. Allemaal uptempo nummers van David Guetta, Tiësto, Pitbull en al dat soort artiesten staan erin. Hierdoor kreeg ik al wat meer zelfvertrouwen.



Eenmaal op fitness aangekomen wist ik dat ik het kon. Ik maakte me klaar en liep met lood in m'n (sport)schoenen richting de loopband. Ik ging erop staan en ik kwam al snel weer in die 'flow' van hardlopen. Let's begin! 

Het liedje 'Don't Stop Believing' in de Glee-versie gaf de doorslag. Kom op, ik kan dit best! Ik stelde de loopband in op 60 minuten. De eerste vijf minuten wandelde ik nog, maar vanaf toen ging ik rennen. Ik heb even gekeken en ik ren ongeveer 7.7 kilometer per uur. Volgens mij niet zo hoog, maar dat maakt voor mij niks uit. Uiteindelijk gaat het er, bij mij in ieder geval, om dat je de finish haalt. 


Ja, dit klinkt allemaal rooskleurig maar nee: na nog geen 3 kilometer was ik al helemaal uitgeput. Maar ik ging natuurlijk wel door. Ook al zweette ik me een ongeluk, had ik voor mijn gevoel geen adem meer en dacht ik bij mezelf: WAAROM?!

Na 25 minuten, waarvan ik er dus 5 had gewandeld, kon ik het even niet meer aan en zette ik de stand wat lager waardoor ik weer rustig wandelde. Na 10 minuten begon ik weer - met tegenzin. Ik was echt kapot. Maar oké: dat is geen excuus. Ik moest denken aan de quote die je ziet op de afbeelding hiernaast. En ik ging door! Maar 10 minuten daarna kon ik gewoon weer niet meer: ik ging nog even 5 minuten lopen, toen weer 5 minuten hardlopen en toen weer 5 minuten uitlopen. Het zat erop! 


Op de afbeelding hiernaast zie je het eindresultaat. Ik zal het even uitleggen: 


Links bovenin staat het aantal calorieën dat ik heb verbrand: 552.7 :) Hier ben ik wel blij mee. Rechts onderin staat het aantal kilometer: 7.48! Wow, dit is eigenlijk meer dan ik van plan was. Ik dacht: ik ga wel gewoon 6,4 km doen, want dit is net zoveel als de Vier Engelse Mijl. Maar nee hoor: gewoon even een kilometer erbovenop! Prima! 


Ik ben dus eigenlijk best tevreden, ondanks dat ik op de helft al het idee had dat ik halfdood aan het gaan was. ;) Ik heb even bedacht dat ik volgende week hetzelfde 'schema' ga aanhouden, zodat ik eerst even een goede hardloopconditie op kan bouwen.


Dit was het dan weer voor deze week! Hieronder nog even een 'before-after' foto, gewoon voor de leuk. En om te laten zien hoe erg ik bekaf was. :') Maar het is allemaal voor een goed doel! 


Volgende week zaterdag de volgende update! Tot die tijd nog maar even wat aan m'n conditie proberen te doen... 


Super bedankt voor het lezen en tot volgende week! :)


PS: Oja, ik ben nogal gek op quotes enzo die ik vaak van www.weheartit.com of Girlscene haal: bij veel (meiden?) vast wel bekend. Ik heb het idee om elke week een plaatje van een quote te plaatsen: puur voor inspiratie! :)




5 opmerkingen:

  1. Mooi doel heb je gehaald hoor! Met af en toe eens een korte pauze erdoor is ook niets mis, je bent in ieder geval niet gestopt! Ga zo door Rianne, die marathon ga je wel halen :').

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks voor je reacite, echt heel lief! Dit geeft me weer moed ;)!

      Verwijderen
  2. Wauw! Wat goed dat je zo lang hebt kunnen doorrennen. Aan het eind ben je natuurlijk helemaal bekaf. Dat is logisch en dan gaat het ook gewoon wat bergafwaarts met de snelheid etc. Maar je hebt een een top conditie en ik weet zeker dat als je op dit tempo doorgaat, dat je het zeker gaat halen! Misschien finish je wel als een van de eerste haha! Ik ben benieuwd welke liedjes je overigens allemaal gebruikt en wat je allemaal voor de rest in de sportschool doet. Misschien ook nog artikel voor die dingen maken haha? In ieder geval heel veel succes en je kan het! Respect dat je niet hebt opgegeven. Ik zou al schuimend op de grond liggen op weg naar de bank.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey! Ah dankje haha! Wat een super leuk bericht, ik word er helemaal blij van. Hmm, dat is wel een idee! Helaas heb ik komende week lange dagen school, maar ik denk dat die dan na de volgende 'hardloop'post online komt. Thanks voor de tip! :D

      Liefs!

      Verwijderen
    2. Graag gedaan meis! Ah, awesome. Ik zie hem inderdaad staan! Heel leuk hihi

      Verwijderen