zaterdag 19 april 2014

Week 31: Because I'm happyyy!

Lieve bezoekers.

De een-en-der-tig-ste week. Echt, hoe veel is dat! 7 maand en 3 weken... en nog ongeveer 7 te gaan :D!

Deze week was een beetje lastig. Nieuw rooster waar ik niet echt lekker om heen kan plannen, dus heb ik alleen gister en vandaag gesport. En hoe!

Ik was trouwens vorige week bij de fysio geweest. Heb bij het hardlopen altijd last van m'n enkel (echt na 100 meter al) en ook standaard last van m'n onderrug. Ik moest gister terugkomen en wat blijkt: ik heb nét niet hypermobiliteit. Dus niet officieel, maar ik zit wel op het randje. Hypermobiliteit betekent dat je gewrichten zeg maar heel soepel zijn. Ik kan bijvoorbeeld al mijn vingers altijd knakken, m'n polsen, enkels, en rug dus ook. Met het hardlopen roteer ik m'n onderrug dus heel veel en daardoor heb ik pijn. Hetzelfde met m'n enkel. Nu moet ik erop letten dat ik langere passen neem, maar dat is nog best pittig! En ik moet voortaan elke week naar de fysio om rugoefeningen te doen. Niks ernstigs verder gelukkig! :)

Nou, gister dus. Ik had echt weer volop motivatie en wil me ook wat meer concentreren op krachttraining. Ik doe echt al een hele lange tijd cardio, en dan niet heel veel kracht. Nu wil ik het wat gelijker maken zeg maar, dus ook veel kracht. Ik ga ook volgende week in mijn sportschool een les volgen en dan krijg je goede rugoefeningen uitgelegd dus dat is ook handig!

Wat ik gister heb gedaan:
Jup, slechte foto (nieuwe mobiel enzo).
Maar met een beetje fantasie..
- 28 min crosstrainer (en echt diehard! Ik kwam in die 2 jaar dat ik nu op fitness zit echt noooit boven de 300 (max 310) calorieën uit. En gister had ik er 354 !!! Ik ging echt DIEHARD. Echt tof.)
- Toen 2 buikspieroefeningen, de ene 20x en de ander 2x10 per kant.
- Nieuwe oefening, soort roeien maar dan stilstaand, en dat traint je bovenarmen en bovenrug. Iets van 20x.
- Kwartiertje hellinglopen - 150 calorieën
- Weer 28 min crosstrainer, nu rond de 315 calorieën.
- Weer de buikspieroefeningen en die nieuwe oefening.

En toen was het 2 uur verder en voelde ik me zeker voldaan! :D
Vandaag wilde ik eerst wel hardlopen, maar ik zit nu helemaal in die krachttrainingvibe dus ik wilde liever naar de sportschool. Wat ik daar vandaag gedaan heb:
- 28 min crosstrainer (320 calorieën)
Hardlopen! 414 cal., 5,27 km.
- Die buikspieroefeningen + nieuwe oefening
- Ruim 5 km hardgelopen, ook vaak gesprint - ruim 400 calorieën.
- Weer die buikspieroefeningen + nieuwe oefening (moet er nog ff achterkomen hoe dat ding heet :')

En nu zit ik hier weer en ik voel me heerlijk! Komende week wordt weer ff wat lastig plannen maar desnoods ga ik 's avonds of 's ochtends voor school of zo. Heb echt helemaal de volle motivatie teruggevonden! Ik heb van die periodes.. de ene periode loop ik liever gewoon hard, de andere periode ben ik weer helemaal into de sportschool.

Zo. Dat was het wel weer voor deze week! Ik zeg, tot volgende week en fijne Pasen! :)
Liefs, Rianne.

Quote van de week:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten