zaterdag 3 mei 2014

Week 33: And i'm feeling goooooood

Lieve bezoekers,

Daar ben ik weer! Vorige week heb ik even niet geschreven. Ik had die week niet bijzonder veel gedaan en het was Koningsdag dus ja.. Ik had die maandag, dat was Tweede Paasdag, nog wel even 6 kilometer hardgelopen, wat op zich prima ging. En die woensdag nog 2 uurtjes gesport.

Deze week had ik lekker vakantie. Ik heb al het werk voor school dus lekker uitgesteld tot morgen (alles op het laatste moment enzo) zodat ik echt heel veel gesport heb deze week!

Maandag begon al met 2 uur diehard fitness. Ik concentreer me de laatste tijd meer op apparaten die ik al een lange tijd niet gedaan heb. Zo doe ik een apparaat voor m'n bovenarmen en bovenrug, en doe ik weer de welbekende 'Leg Press' (73 kilo, yay!). Bij elkaar was het dus ruim 2 uur. Toen dinsdag, ik had eigenlijk wel zin om hard te lopen - maar ook weer niet te ver. Dus uiteindelijk was dat 9,5 kilometer. Prima. En woensdag weer 2 uur gefitnesst dus; heerlijk!

Sinds een paar dagen ben ik opeens echt snotverkouden, echt heel erg irritant. Ik wist dus ook niet of het wel zo slim was om te gaan hardlopen, want zo warm is het niet buiten. Maar ja, ik had ook geen zin om niks te doen. Ik ging weg met de gedachte 'Ach, als ik na 5 km geen zin meer heb, dan ga ik gewoon terug', maar ik heb alsnog weer de 18 kilometer gedaan! :D 2 uurtjes dus. De marathon is trouwens al over 6 weken, echt me-ga snel! Maar ik heb er heel veel zin in!


Oh, en dan nog wat. Ik ben sinds afgelopen donderdag (1 mei) begonnen aan de 30 Day Squat Challenge. Dit is een challenge waar je squats moet doen. Je begint op dag 1 bij 50, en dan gaat het door tot 250. Na elke 3 dagen heb je een rustdag. Op het plaatje zie je wat squats zijn. Je moet met je voeten uit elkaar staan, je rug hol maken, je hoofd neutraal houden en dan door je knieën, zo diep mogelijk.
 Het is goed voor je buik-, rug- en beenspieren en voor je kont (ook niet geheel onbelangrijk). En het is echt intensief! Na dag 1 had ik al dikke spierpijn, maar dat hoort er bij. Ik zit nu op dag 3 en dus 60, morgen is mijn eerste rustdag. Ik ben benieuwd of ik verandering ga zien!

Dat was het dan weer voor deze week. Ik ga komende week weer even goed plannen wanneer ik ga sporten, helaas begint school weer maar oké - dat hoort er bij!

Oeh, de volgende keer wanneer ik weer een blogpost schrijf ben ik 18 ! *yay*.

Tot volgende week!
Liefs,
Rianne.

Quote van de week:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten