zaterdag 10 mei 2014

Week 34:Nog precies 5 weken!

Lieve bezoekers.

Het komt nu echt steeds dichterbij. Nog precies 5 weken te gaan en dan is de Halve Marathon waar ik nu al 34 weken naar toe werk. Maar eerst aankomende vrijdag de Aalandenloop van 10 kilometer! Oké, is natuurlijk wel wat anders - 10 km vind ik nu stiekem easy! - maar toch. Zo'n hardloopwedstrijd is altijd zo leuk, de sfeer is altijd zo fijn en iedereen steunt elkaar.

Afgelopen week was even een beetje irritant, zeg maar. Maandag was ik vrij maar ik móest echt voor school bezig! Toen wilde ik donderdag wel gaan, maar ik moest nog een paar boodschappen doen dus dat kwam niet goed uit. En gisteren was ik dan eindelijk jarig en mag ik mezelf nu een volwassen vrouw noemen :D. 18 klinkt nou eenmaal beter dan 17..

Vandaag wilde ik echt graag fitnessen. Hardlopen werd 'm sowieso niet - kijk naar buiten en je begrijpt me - dus ik wilde graag sporten! Ik heb precies 2 uurtjes gesport en ben de laatste tijd vooral bezig met kracht. Ik merk gewoon dat cardio weinig meer voor m'n lichaam doet. Ik ben al een paar maanden vooral bezig met op gewicht blijven, aangezien er echt niks meer af gaat. Ik schommel tussen 2 getallen wat ik op zich wel prima vind.

Wat veel mensen onderschatten is krachttraining. Hier verandert je lichaam namelijk veel sneller van. Oké, als je wilt afvallen moet je natuurlijk ook veel cardio doen, maar krachttraining is echt minstens zo belangrijk. Ik ben bijvoorbeeld bezig met de 30 Day Squat Challenge. Ik zit nu op de 105. Elke keer als ik weer squat, voel je je spieren en ik heb standaard de dag erna spierpijn. Maar dat is juist goed! Nu is squatten niet per se kracht, maar het is wel vergelijkbaar. 

Vandaag ging ik dus eerst 28 min op de crosstrainer, toen een halfuur kracht, toen weer 28 min crosstrainer en toen weer een halfuur kracht. Ik ging vandaag naar een 'hoek' in de sportschool waar ik normaal niet zo snel kom / durf te komen (allemaal stoere mannen met dikke spieren enzo) maar dat is dus de hoek voor bovenarm-  & rugspieren. En ik ben dus een beetje met m'n bovenarmen bezig, rug, buik en kont. Ik denk dat ik hiermee mijn lichaam iets kan veranderen zeg maar. En ik merk dat ik kracht steeds leuker vind! :)

Komende week wil ik sowieso maandag sporten, vrijdag heb ik de Aalandenloop van 10 km en dus zaterdag fitness. Ik wil ook graag nog tussen maandag en vrijdag een keer fitnessen, dus even plannen.

Bedankt voor het lezen en tot volgende week :D
Liefs,
Rianne.

Quote van de week:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten