zaterdag 12 oktober 2013

Week 4: Alle kleine beetjes helpen :)!

Lieve bezoekers, daar ben ik weer!

Zoals de meeste zaterdagen had ik eigenlijk niet zoveel zin om uit bed te komen. Vandaag voelde ik me echter genoodzaakt om m'n wekker om 09:30 te zetten, omdat ik bezig moest voor school. M'n allereerste tentamenweek komt helaas steeds dichterbij. Nadat ik 2 uur lang hoofdstukken had samengevat, ging ik maar eens lunchen. En toen.... moest het er toch echt van komen. Gelukkig had ik er toen wel zin in, want eerder deze week heb ik een 'echte' hardloopoutfit geshopt: een hardlooplegging en een sporthemdje! Ideaal!

Ik had alleen een probleem. Vorige week had ik een hemdje aan m'n broer meegegeven, die zou worden bedrukt. Helaas hoorde ik gisteren dat het hemdje te oud was om bedrukt te worden, te vaak uitgewassen etc. Dus, voordat ik naar de sportschool ging, moest ik eerst nog even een  nieuw shirtje kopen! Helaas verliep dat niet helemaal volgens plan.


Ik weet niet of je Zwolle een beetje kent, maar eerst was ik dus naar Stadshagen gegaan. Hmm, niks leuks. Toen door naar Holtenbroek. Weer niks. Vervolgens maar naar de AA-Landen. Zucht... weer niks. Deze wijk licht het dichtst bij m'n sportschool, dus eigenlijk wou ik in één keer door. Maar ik wist dat ik geen zin had om na het hardlopen nog het centrum in te gaan. Dus, toen maar naar het centrum gefietst en wél een shirtje gescoord! Deze zal ik laten bedrukken :)! >

Oké, de warming up was dus al vrij lang. Ik ging naar fitness en was eigenlijk bloedchagrijnig. De dag verliep niet zoals gepland wat me mateloos irriteerde. Maar life goes on. Ik stapte op de loopband en had al vrij snel door dat het eigenlijk best wel goed ging! Eerst ging ik altijd na 20 minuten hardlopen even 10 minuten wandelen, maar het ging zo goed dat ik pas na 30 minuten ging lopen. Zo dus:

- 5 minuten inlopen
- 30 minuten hardlopen
- 5 minuten lopen
- 15 minuten hardlopen
- 5 minuten uitlopen.
Oké, aan het eind was ik wel weer he-le-maal kapot (en volgens mij heb ik nú al spierpijn. Kan dat?) maar: progressie!! Alle kleine beetjes helpen!
Hier het eindresultaat:

Calorieën: 567,8 (haha, wow, leuk getal! ;))

Afstand: 8,29 km.

Jaaa! Meer dan de vorige keren! Ook al is het 'maar' 

ongeveer 600 meter meer... alle kleine beetjes helpen! Ik ben dus eigenlijk al op één derde! Dat geeft me wel een goed gevoel :)

Oh ja. Wat trouwens ook ideaal was vandaag, is dat ik een 'hardloop armband' heb gebruikt. Dit is een soort armband waarin je je mobiel kan doen. Een sportlegging heeft natuurlijk geen zakken dus dat is echt een uitkomst! :)



Woehoe!! ;)
Oja, én nog iets leuks: ik heb een flyer ontworpen (dat klinkt wel heel professioneel trouwens) die ik heel misschien in m'n sportschool mag hangen. Hier hoor ik helaas pas volgende week wat over, want aankomende week heb ik geen tijd om doordeweeks te sporten. Druk, druk, druk!

Zo. Dit was het alweer! Ik wil trouwens even zeggen dat ik het echt super leuk vind dat jullie dit lezen. Het gaat echt goed met m'n pageviews, vind ik zelf. Ik zit nu ongeveer op 1200. Echt leuk! Ik hoop dat het bedrukte shirtje en de eventuele flyers hieraan bij kunnen dragen :D! 


Tot volgende week! 

Liefs, Rianne



Quote van de week:




6 opmerkingen:

  1. Jammer dat je niet gelijk een geschikt shirtje hebt gevonden, maar wel des te leuker dat het goed ging bij de sportschool! Waar heb je die sportarmband dan vandaan? De enigste die ik kan vinden zijn voor een iphone of ipod :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey! Ik heb deze toevallig van m'n broer, want die had er al een.. Maar ik weet niet, misschien is die wel voor een iPhone want hij heeft zelf een Samsung S3. Maar mijne is niet zo groot.. dus hij past er wel in haha!

      Verwijderen
  2. Hoi Rianne,

    Wat een ontzettend gave blog heb je! Tof dat je bent begonnen met hardlopen! Ik ga je blog volgen ben ontzettend benieuwd naar de rest van je avontuur!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo! Echt heel leuk om je reactie te lezen! Dit doet me goed, en geeft me extra motivatie. Dankjewel! :)

      Verwijderen
  3. Leuke blog, is dit trouwens niks voor je als soort van tussen goal? Zag dat het ook in Zwolle word gedaan :] http://run2day.nl/run2day-halloween-run

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey! Ehh nou eigenlijk wil ik me focussen op de Halve Marathon en het dan in één keer proberen. Er zijn ook wel meer evenementen namelijk, komende zaterdag toevallig ook nog een van 10 km. Geen idee of dit een goede keuze is, maar mij lijkt het zo het leukst! Wel heel leuk om te horen! :)

      Verwijderen