zaterdag 26 oktober 2013

Week 6: Gewoon. Blijven. Ademen.

Lieve bezoekers.

Spierpijn. Iedereen kent het wel. Maar weet je wat pas dom is? Spierpijn hebben en dan alsnog gaan hardlopen. Zucht.



Afgelopen week had ik vakantie, net als velen van jullie. Ik had me voorgenomen om heel veel te leren voor m'n tentamens die ik komende 2 weken zal hebben. Maar nee hoor. Elke dag hooguit 2 à 3 uur. Ik faal! Maar, wat dan wel weer positief is, is dat ik wel veel tijd heb besteed aan sporten/bewegen. Zo dus:

Zondag: uurtje lopen met de hond.

Maandag: 2 uur fitness.
Dinsdag: 2,5 uur lopen met de hond.
Woensdag: 2 uur fitness.
Donderdag: zo'n 40 minuten hardgelopen (buiten)
Vrijdag: hele dag geshopt (ja mannen, dat is ook sporten!)

Dat dus. Dus eigenlijk ben ik gewoon super goed bezig! Jammer van dat leren, dan dan weer wel. Komende dagen de schade maar inhalen.


Oh ja. Afgelopen week was ik dus al gezond bezig, maar ik ben ook bezig om m'n kastdeuren te pimpen door, wat ik noem, 'sportmotivatie'. Zo dus: 

Hieruit haal ik mijn motivatie als ik het weer eens niet zie zitten!

Goed. Het hardlopen. Ik had er serieus wel zin in en hoopte op verbetering na de dramatische vorige keer.

Maar mwoa. Het ging wel. Alleen, zoals in het begin ook al staat, ik had al spierpijn van het hardlopen in combinatie met het shoppen van gisteren. Vanmorgen toen ik uit bed stapte had ik er al last van. Moet je nagaan hoe erg het nu is, oh wacht, morgen is het pas drama! 

Het eerste kwartiertje ging wel.. maar man, ik heb echt het gevoel alsof ik niks op schiet. Eerst het resultaat maar eens:

- 5 minuten inlopen
- 20 minuten hardlopen
- 10 minuten (snel) lopen
- 10 minuten hardlopen
- 5 minuten lopen
- 5 minuten hardlopen
- 5 minuten uitlopen
Hmmm mweh. Ik ben niet echt tevreden, ik wilde vandaag eigenlijk 5 minuten inlopen - 50 minuten hardlopen - 5 minuten uitlopen. Dat is wel m'n eerste doel. Maar helaas, ik zie dat nog niet op korte termijn gebeuren. Maar ik geef niet op, hoor!

Eindresultaat: 

Calorieën: 560,1
Afstand: 7,57 km.

En trouwens, wat écht m'n dag maakte was het volgende. Ik loop natuurlijk hard in m'n hardloopshirt waarop m'n blog vermeld staat en naast me liep een (iets) oudere man. Toen ik klaar was en m'n oordopjes uit deed, begon hij tegen me te praten. Wanneer die marathon is en dat 'de calorietjes er voor vandaag wel weer af waren' en wenste me succes. Daar hou ik nou van! Lekker spontaan, nu hopen dat hij zo modern is dat hij een computer thuis heeft en gelijk even m'n blog gaat checken! ;)

Chillen na het hardlopen! ;)

Zo. Dat was het weer voor deze week. Aankomende 2 weken heb ik tentamens, wat natuurlijk veel stress kost en waar ik ook veel tijd aan moet besteden, maar nu kan ik ook weer meer doordeweeks sporten! :D Stay positive.


Bedankt voor het lezen, en tot volgende week!

Liefs, Rianne :)

Quote van de week!

haha ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten