zaterdag 2 november 2013

Week 7: I can do this!

Lieve bezoekers,

Afgelopen week was druk, veel geleerd en natuurlijk ook veel gesport. Ik ging vanmorgen lekker vroeg uit bed, om vervolgens - jawel - 25 minuten te leren. Daarna weer lekker in bed gedoken, oh wat erg om een student te zijn ;) (oké, of ik leer gewoon veel te weinig)


Deze week was ik eigenlijk een beetje negatief over dat hele 'marathongedoe'. Ik had op Girlscene (kleine verslaving) op het forum gelezen dat één keer hardlopen per week echt te weinig is. Zucht, natuurlijk. Lekker naïef om te denken dat eenmaal per week wel genoeg is. Nee dus. Tijd voor verandering! Aankomende week ga ik proberen een keer buiten hard te lopen, een keer naar fitness te gaan voor de nodige cardio- en krachttraining, en dan op zaterdag hard te lopen op fitness. Hmm, even wennen, maar ik ga proberen dit voortaan elke week te doen! 

Sjaaaal! :)

Ik ging vandaag dus naar fitness en oh, wat is het koud buiten. Serieus, ik kom de deur niet meer uit zonder mijn sjaal! (of shawl, whatever). En dan is het nog niet eens winter! 


Terwijl de nodige takken nog op de fietspaden verspreid waren, fietste ik door weer en wind (naja, vandaag was het dan toevallig windstil) naar de sportschool. En dankzij mijn nieuwe afspeellijst had ik er nog meer zin in!


Oh ja. Ik had trouwens afgelopen week bedacht dat ik misschien íets langzamer moet hardlopen (op de loopband). Nu loop ik hard op  'stand' 9,5 en dat is volgens mij zo'n 9 kilometer per uur. Vandaag heb ik op stand 9,2 hardgelopen en wow - ik voelde gelijk verbetering! Het ging veel beter! :) Dit is ongeveer 8,6 kilometer per uur. Volgens mij niet snel of zo, maar het boeit  me echt niet hoe snel ik ren, als ik ooit maar die 21 kilometer kan redden! 


Goed. Het ging dus best goed! Kijk:

- 5 minuten inlopen
- 28 minuten hardlopen
- 1 minuutje lopen (even wat water drinken)
- 20 minuten hardlopen
- 5 minuten uitlopen

Haha ik kom uit op 59 minuten. Oké dan heb ik dus ergens tussen die 20 minuten nog even een minuutje gelopen of zo! Maar goed, het ging dus in ieder geval wel wát beter en het deed me goed! Vooral de eerste 30/40 minuten voelde ik me echt goed, want ik had echt geen pijn of last van vermoeidheid.

Het eindresultaat:

Calorieën: 636,7
Afstand: 8,34
Ik ben er blij mee! En ook nog eens meer calorieën verbrand, ook niet geheel onbelangrijk.

Wat me trouwen stoort is dat ik echt elke keer als ik weer eens ga hardlopen opeens random verkouden ben en keelpijn heb en dan ren ik daar met een hartslag van hier tot Tokio, plus een rood hoofd, en dan ook nog half-hoestend-proestend-verkouden. Wat ben ik blij dat er geen bekenden van me sporten, besef ik me nu! ;)


Zo, dat was het weer voor deze week. Volgende week wordt m'n blogpost dus waarschijnlijk wat langer omdat ik dan ook gelijk wat vertel over het buiten-hardlopen! 


Tot volgende week!

Liefs, Rianne.

Quote van de week:

AGREE!



2 opmerkingen:

  1. Goed van je dat je hardloopt! Aan het begin van je post dacht ik, huh.. 1 keer per week is veel te weinig haha. Ben benieuwd hoe het je af zal gaan :) Op mijn blog kun je trouwens 5 algemene hardlooptips vinden, misschien dat je hier iets aan hebt? x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey! Ja klopt, ik wil er in ieder geval 2 keer van maken! ;)

      Verwijderen