zaterdag 23 november 2013

Week 10: OMG, IK KAN DIT GEWOON.

Lieve lieve lieve bezoekers.

Ohhhh ik ben zo blij :D Ik ben zowaar op de helft! Oh wacht, ja, ik zal het even uitleggen.



O! Ten eerste wil ik jullie even mijn nieuwe hardloopschoenen laten zien. Deze heb ik vandaag voordat ik ging hardlopen gekocht bij de Run2Day. Wat een goede winkel! Ik moest een stukje rennen zodat ze konden zien hoe ik me afzet, hoe ik mijn voeten neer zet en hoe ik ze beweeg en zo. Op die manier konden ze de perfecte schoenen voor me vinden. En die heb ik nu! En, pluspunt: ze zien er ook nog eens heel leuk uit! 
Ze kostten €130 wat ik eigenlijk wel een net prijsje vind. Ik ben ervan overtuigd dat het een goede investering is! :)

Oké, dan nu over afgelopen woensdag. Want dat was me een dag! Zoals ik met mezelf afgesproken heb, zette ik m'n wekker weer om 07:45. Ik keek naar buiten en zag.... niks. Het was nogal mistig. Dus koud. Ik had al bijna geen zin meer, maar - zo fanatiek als ik ben - begon ik om 09:15 toch echt. En hoe! Ik heb namelijk.... 10,47 km hardgelopen! Yes! Aan een stuk door en in ongeveer 1 uur en 5 minuten, wat ik best netjes vind. Ik heb een 'rondje Mastenbroek gelopen' dus heel spannend was de omgeving niet (weilanden, koeien, soms een schaap, en vooral veel gras) maar toch! 10! WOW. Ik was blij!

Vandaag ging ik dus, nadat ik mijn schoenen gekocht had, weer op fitness hardlopen. Ik had er veel vertrouwen in, aangezien ik gelijk op m'n nieuwe schoenen ging rennen. En wow, ik heb gewoon wéér 10 km hardgelopen. Oh, trouwens, wat dan weer jammer is.. Op de loopband bij mij op fitness kun je maximaal 60 minuten instellen, want anders zit je over het limiet heen. Dus na die 60 minuten stopt ie, en moet je dus weer een nieuwe trainingsduur instellen waardoor je dus niet leuk '10,00' km in beeld ziet staan. Dus vanaf nu heb ik 2 foto's!  Het ging zo:

- 5 minuten inlopen

- 50 minuten hardlopen
- 5 minuten lopen
* band opnieuw opstarten *
- 10 minuten lopen
- 5 minuten uitlopen

Bij elkaar was het:

Calorieën: 616,4 + 139,1 = 755,5
Afstand: 8,14 + 1,90 = 10,04 

:D :D :D


ja. ik ben blij! 20 km deze week dus, wat ik best een prestatie vind. Mijn eerste mijlpaal is dus bereikt. De volgende is de 15! Maar daar neem ik natuurlijk even de tijd voor, eerst maar even wennen aan de 10 kilometer. Ik denk dus ook dat ik a.s. woensdag gewoon weer het rondje Mastenbroek doe. 


Vanaf nu begint dus het 'echte' werk. En ik heb er zin in, en zal de uitdaging aan gaan! :)


Dat was weer het verslag van deze week. 

Oja, trouwens. De volgende blogpost komt misschien op vrijdag, dit weet ik nog niet zeker.

Tot volgende week! 

Liefs, Rianne. :)

Quote van de week:







2 opmerkingen:

  1. Echt heel veel succes :D ik kan helaas niet meer hardlopen door zwakke enkels, maar vond het altijd wel goed voelen als ik klaar was :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja idd! Ik ga over een halfuur weer maar heb op dit moment echt nog geen zin (lekker in bed enzo haha) maar ik doe het voor dat gevoel wat ik daarna heb! :)

      Verwijderen