zaterdag 9 november 2013

Week 8: Blijheid!

Lekker opvallend! 
Lieve bezoekers.

Daar ben ik weer! En we zijn inmiddels alweer 2 maanden verder. De tijd gaat echt snel! Ook heb ik afgelopen week de 2000 pageviews bereikt, echt supertof! Met elke view ben ik blij, stuk voor stuk, en ik vind het dan ook heel leuk dat jullie na 2 maanden nog steeds interesse hebben! :)


Oké. Gisteravond was het weer eens een stapavondje. Lekker de stad in en de nodige alcoholische versnaperingen tot me genomen. ;) Ik lag om 4 uur in bed, met het 'minder leuke' vooruitzicht dat ik waarschijnlijk maar 5 uur kon slapen.. Vanmorgen werd ik dus - inderdaad - om half 9 wakker doordat er een man kwam voor de verwarming, die - jawel - ook in mijn kamer moest. Zucht. Ook goedemorgen. 


Ik heb inmiddels al mijn tentamens gehad en ga nu lekker een weekend rustig aan doen voordat maandag school weer begint. Maar ik heb natuurlijk wel hardgelopen vandaag!



Bovenin staat 4,07 km, maar ik ben natuurlijk
ook nog terug gerend! ;)
Oh ja, eerst over afgelopen week. Ik ben namelijk woensdag buiten wezen hardlopen. Dit wil ik voortaan wekelijks doen, zodat ik niet alleen op een loopband hardloop. Nou, zo gezegd zo gedaan. Met m'n zus had ik een soort kledingruil gedaan waardoor ik in deze kou met een Adidas vest kon lopen! Dat scheelde een boel. En wow, het ging zo goed! Ik heb  ruim 8 kilometer hardgelopen. En het ging goed, want ik heb het vrijwel aan één stuk door gedaan en was binnen een uur terug! (ong. 55 min ;)) Op de helft heb ik heel even 2 minuutjes gelopen, of nog niet eens, maar daarna weer in een keer naar huis. Heel fijn!

Vandaag ging ik weer op de loopband en ook dit ging niet verkeerd. Helaas had ik, ook al had ik vroeg genoeg geluncht, last van een steek! Maar niet echt in m'n zij of zo, maar meer in m'n middenrif, in die buurt in ieder geval. Ondanks dat ben ik wel gewoon door gegaan. Zo zag het er uit:


- 5 minuten inlopen

- 25 minuten hardlopen
- 3 minuutjes gewandeld (steek!)
- 12 minuten hardlopen
- 2 minuten gewandeld (steek!)
- 8 minuten hardlopen
- 5 minuten uitlopen

Ook al heb ik wel gewandeld, het ging best oké. Jammer van die steek! Ook dacht ik dat het misschien handig zou zijn om m'n zolen in m'n sportschoenen te doen (omdat ik ooit scheef liep) alleen dit bleek toch niet zo fijn.. Nu heb ik een mega blaar! :(

Eindresultaat:

Calorieën: 593,4
Afstand: 7,97 
Ondanks dat het zo'n 300 meter minder is dan de vorige keer, ben ik tevreden!

Ik ben van plan om, zodra m'n volgende stufi binnen is, nieuwe 'échte' hardloopschoenen te kopen! In Zwolle zit een winkel, Run2Day, die mij is aangeraden. Hier meten ze je voeten, bekijken ze hoe je je afzet, en meer van die dingen, waardoor je de perfecte schoen kan vinden! Ik loop en sport nu al echt 3 jaar op oude schoenen van de Schoenenreus... heel slecht! Ik verbaas me er dan ook over dat ik nog geen blessures heb opgelopen.


Ik merkte afgelopen woensdag dat ik eigenlijk niet zo snel liep, maar dat ik het wel veel beter volhield. Daarom ben ik vandaag nog een stapje achteruit gegaan en loop ik nu op de loopband gemiddeld 8 km per uur. Niet heel snel, maar dat maakt me ook niet uit. Als ik het maar kan volhouden!


Dan was dit mijn blog weer voor deze week. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en misschien eventuele tips? Die zijn van harte welkom!


Tot volgende week!

Liefs,
Rianne. :)

Quote van de week:

So true!

2 opmerkingen:

  1. Wat goed dat je nog steeds bezig bent! Ik heb echt respect voor je, mij lukt het niet, te motivatie is ver te zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dankje! Ja, ik heb nog wel een tijdje te gaan he, tot juni ;) Ik weet ook niet waar mijn motivatie elke zaterdag toch vandaan komt hoor haha

      Verwijderen