zaterdag 16 november 2013

Week 9: I'm aliiiiive!

Lieve bezoekers,

Jeeeej! Ik ben blij - alweer - want het gaat best goed, vind ik! Afgelopen woensdag en vandaag heb ik weer hardgelopen en het ging lekker! Lees snel verder... ;)


Oké, eerst afgelopen woensdag. Ik heb een nieuw rooster sinds deze week en het is een beetje plannen van wanneer ik dan ga sporten en hardlopen. Het jammere is dat ik op maandag een lange dag heb, dinsdag en woensdag alleen 's middags, en op donderdag weer lang. Ik moet dus voortaan elke woensdagochtend m'n wekker zetten zodat ik buiten kan hardlopen. Om 07:45. Ja. Vroeg. :(


Verder kan ik dan op vrijdag, want dat is m'n vrije dag, 'gewoon' in de sportschool sporten en dan op zaterdag weer hardlopen. Niet zo verspreid als eerst, da's wel irritant. Maar goed, ik ga snel verder!



Vroeeeeg... 
Woensdag zette ik dus netjes mijn wekker om 07:45, zodat ik vroeg kon ontbijten. Ruim een uur later begon ik, dus rond 09:15. Het was echt koud, maar gelukkig werd ik vanzelf warm. Ik heb dezelfde afstand gerend als vorige week, maaaaarrrr... dit keer écht in één keer door! Yay! Oh, EN een nieuw 'persoonlijk record'! De vorige keer deed ik er precies een uur over, en heb ik tussendoor nog heel even ongeveer 3 minuten gelopen. Dit keer rende ik echt zonder te stoppen en was dus in 50 minuten weer terug :)! Een goed begin van de dag!

Gisteren was het vrijdag en heb ik dus op fitness gesport. Vandaag was het weer tijd om op fitness hard te lopen. Ik ging mijn snelheid even iets zachter zetten, waar ik voortaan altijd op ga lopen. Buiten merk ik namelijk dat ik niet zo snel ren, dus dan kan ik dat beter ook op de loopband doen. Ik ren gemiddeld 8 km per uur. Niet zo heel snel maar oké. Het ging lekker! Zo:


- 5 minuten inlopen

- 50 minuten hardlopen
- 5 minuten uitlopen

Dat ziet er al beter uit dan de vorige keren! Ik merk wel dat ik op de sportschool veel meer zweet omdat het daar veel benauwder is dan buiten. Buiten rennen vind ik dus eigenlijk fijner, in tegenstelling tot de meeste anderen. Ook omdat het uitzicht nou eenmaal wat leuker is dan al die standaard zwetende fietsende mensen voor me op fitness (al zitten daar ook wel eens leuke jongens tussen, dus wat dat betreft...) ;)


Goed, het eindresultaat:

Calorieën: 583,4
Afstand: 7,96

Aaargh! Net geen 8 kilometer... Een 8 staat leuker dan een 7! Maar goed. Komende woensdag ga ik een nieuwe route doen en dan de 10 kilometer proberen! :D Dus dat is weer een nieuwe uitdaging. Ik ben die 7 en 8 wel weer zat! ;)


Ik hoop dat ik volgende week kan schrijven dat ik de 10 kilometer gered heb! Dat zou weer een nieuw hoogtepuntje zijn :) Ik houd jullie op de hoogte!


Tot volgende week,

liefs Rianne. (:

Quote van de week:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten