zaterdag 14 december 2013

Week 13: Auuuuu!

Lieve bezoekers.

Ten eerste: welkom op mijn 'vernieuwde' blog! Ik werd dat saaie, grijze kleurtje een beetje zat en vond afgelopen week het perfecte moment om hem eens helemaal te gaan pimpen (het vak Politiek is nou eenmaal niet zo zinvol) ;). Ik hoop dat jullie 'm mooier vinden! Ik heb ook een icoontje toegevoegd, waardoor jullie nu ook kunnen zien hoeveel pageviews ik heb (niet dat dit elke dag heel veel meer wordt, maar toch).


Goed. Afgelopen woensdag heb ik weer het Rondje Mastenbroek gelopen. Ondanks dat het echt heel koud was (aan het begin), verliep het ook wel prima. Alleen kreeg ik al na zo'n 3 kilometer last van m'n enkel. Ik ben eigenwijs, dus ik heb de rest gewoon doorgerend. Helaas merk ik daar nu de gevolgen van.


Donderdag had ik naast de pijn aan m'n (rechter)enkel, ook nog eens enorme spierpijn. Maar die was vrijdag al wel weg, maar die pijn aan m'n enkel niet. Gisteren heb ik daarom ook niet gefitnesst, al was ik dat wel van plan. Vanmorgen werd ik helaas wakker met nog steeds een zere enkel. Maar hey, ik ben eigenwijs dus ben maar gewoon weer op de fiets gestapt.


Vanmorgen was trouwens echt een drama. Ik was gisteravond uit geweest, lag rond 4 uur in bed en rond half 8 kwamen er al mensen voor de verwarming. Er werd geboord, gehamerd, al dat soort dingen. Een fijn, lang nachtje was het in ieder geval niet.


Ik kwam vanmiddag op fitness en dacht: ik probeer het gewoon. Helaas merkte ik al bij het inlopen dat het 'm niet ging worden dankzij m'n enkel. Ik heb dus niet hardgelopen, maar een halfuur 'helling' gelopen. Dan (snel)wandel je als het ware omhoog. Dit was het resultaat na een halfuur:

Afstand: 2,72 km
Calorieën: 264,6

Oké, het is natuurlijk niet te vergelijken met gewoon hardlopen. Ik wilde echter niet het risico lopen dat ik, als ik vandaag gewoon een uur zou hardlopen, m'n enkels helemaal naar de klote zou helpen, zeg maar.


Na de loopband ben ik nog even 28 minuten op de crosstrainer geweest. Ik vind dit persoonlijk m'n favoriete onderdeel. Het verbrandt snel calorieën, terwijl ik het helemaal niet zo'n vermoeiend ding vind. Ik zou het gerust een uurtje kunnen doen.
Dit was het resultaat na een klein halfuurtje:

Afstand: 3,8 km

Calorieën: 300

Zo. Dat was weer mijn week. 

Komende week ga ik sowieso weer op woensdag het Rondje Mastenbroek doen. Aangezien ik rustig wil opbouwen, wil ik deze afstand nog één keer doen. Ik denk dat ik vanaf volgende week richting de 12 ga.

Bedankt voor het lezen en tot volgende week! :)


Liefs, Rianne <3


Quote van de week:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten