zaterdag 21 december 2013

Week 14: Rain over me!

Lieve bezoekers,


Let's goooo!
Vorige week vertelde ik over mijn zere enkel, en helaas.... nog steeds! Ik had me voorgenomen om afgelopen woensdag weer een Rondje Mastenbroek te doen, maar ik wilde mijn enkel niet overbelasten. Daarom heb ik afgelopen woensdag dus niet hardgelopen.  Gisteren was het vrijdag en ben ik gewoon gaan sporten. Maar ik had al een tijdje niet echt diehard calorieën verbrand, dus vond ik het daar weer tijd voor!

Ik ging dus - door weer en wind en vooral veel kou - weer naar de sportschool en heb in zo'n anderhalf/2 uur tijd ruim 900 calorieën verbrand :D Hoe? 


Nou, eigenlijk heel simpel. Ik heb eerst een uur op de crosstrainer gezeten (en dat is eigenlijk best lang) maar gelukkig is het niet héél vermoeiend. Na dit uurtje had ik er al - even spieken...

... alweer 650 calorieën verbrand! Ik vind dit eigenlijk best veel voor maar een uurtje bewegen, want zo mega vermoeiend is 't niet.


Na dit uurtje ging ik nog een halfuurtje fietsen. Dan denk je: ach, fietsen.. dat is niet zo vermoeiend. Maar nee, ik ben het er niet mee eens. Fietsen in de sportschool is veel vermoeiender dan in de buitenlucht. In de sportschool is het veel warmer en dus heb je het tijdens het fietsen al snel benauwd. Ik wilde er eigenlijk 300 verbranden, maar dit is niet helemaal gelukt - maar toch. 

Het waren er 260. Ach, die 40 maakt dan ook niet meer uit vind ik. ;) 


Dat was dan mijn sportschoolsessie. Maar, het gaat natuurlijk om het hardlopen. Normaal ga ik altijd op zaterdag in de sportschool hardlopen, maar aangezien ik komende woensdag niet buiten kan hardlopen (kerst!) heb ik besloten om vandaag een Rondje Mastenbroek te doen.


Je kent het wel. Dan denk je 'Oh, nu is het droog' en dan fiets/loop je net 2 minuten en begint het te regenen... Dat had ik dus vandaag ook. En tijdens het hele rondje heeft het nog zo'n 6 keer geregend. En daarbij waaide het ook nog me-ga hard en had ik zo'n 3 km tegenwind. Mweh! 

Maar, ik heb het gehaald en daar gaat het om!

Ik heb dus geen plaatje van het aantal calorieën ;)


Dat was het weer voor deze week,

Fijne kerst iedereen & tot de volgende keer! :D

Liefs, Rianne


Quote van de week:







2 opmerkingen: