zondag 29 december 2013

Week 15: Never give up on your dreams

Lieve bezoekers.

Ik wil even een ander soort blogpost doen dan anders. Ten eerste is het vandaag zondag en geen zaterdag, dus het is geen hardlooppost. Ik heb trouwens ook niet hardgelopen deze week (kerst enzo) maar wil toch even wat kwijt. Gewoon even van me af schrijven en hopen dat ik hiermee jullie kan inspireren of zo. Het einde van 2013 nadert, dus ik wil even wat kwijt.

Dromen hebben we allemaal. Of wensen. Dingen die je nog wilt doen. Dingen die je wilt behalen. Misschien wil je ooit in je leven een bepaalde wedstrijd winnen. Dit kan een marathon zijn, een kookwedstrijd, een talentenjacht, en ga zo maar door. Misschien denk je als je 's avonds in bed ligt aan dat moment waar op je de finish haalt of een prijs wint. Maar veel mensen denken dan daarna: 'ach, ik red dat toch niet' of 'het zijn maar dromen'. Maar hier ben ik het niet mee eens.


Zoals ik helemaal in het begin van deze blog ooit eens geschreven heb, ben ik een tijdje terug vrij veel kilo's kwijtgeraakt. Die hele transformatie heeft me helemaal veranderd, zowel aan de binnen- als buitenkant. De buitenkant kan iedereen zien maar de binnenkant natuurlijk niet. Toch merk ik hier het grootste verschil.

Voordat ik überhaupt bezig was met afvallen had ik heus een heel fijn leven, laat dat duidelijk zijn. Maar toch. Vaak dacht ik aan het moment dat ik ooit een vriendje zou vinden of zo (tja, pubers ;)) en hoe ik er dan uit zou zien. Ik zag mezelf al in een mooie jurk op een date bij zonsondergang. Natuurlijk niet helemaal realistisch, maar toch. Ik droomde van een transformatie zodat ik op die date er helemaal geweldig uit zou zien. Daarvoor zou ik natuurlijk wel wat kilo's kwijt moeten want feit was dat ik overgewicht had. En daarom ging ik dus sporten en iets meer op m'n eten letten.


Nu is het, laten we het ruim inschatten, zo'n 15 maanden geleden dat ik ermee begon. Beetje sporten, beetje op het eten letten en wow: ik merkte al snel verandering. Soms bekijk ik mijn profielfoto's op Facebook en zie dan een ware transformatie. Ik kreeg complimentjes en opeens dacht ik: hey wacht, dat meisje in een mooie jurk op een date met een lekkerding, kan ik zijn! Ik kreeg een doel voor ogen: veranderen in een zelfverzekerd persoon. 


Nu is het dus ruim een jaar geleden en - ik moet toegeven - ik ben heel erg veranderd. Net ging het om de buitenkant, maar ook zeker de binnenkant. 'Vroeger' droomde ik ervan om te veranderen in een mooi meisje dat een paar kilo's kwijt was en zichzelf zo zelfverzekerd kon voelen. 'Nu' heb ik het gevoel dat ik die droom heb verwezenlijkt. Ik ben dus wat kilo's kwijt, maar dat is niet het belangrijkste. Ik ben veranderd in iemand die positief in het leven staat en haar droom van anderhalf jaar geleden en al die tijd ervoor heeft waargemaakt.

Oké, dit is allemaal een heel leuk verhaal maar wat ik duidelijk wil maken is: IEDEREEN KAN ZIJN OF HAAR DROOM VERWEZENLIJKEN! Als je er maar in gelooft. Misschien zijn je dromen op dit moment nog niet erg realistisch en heb je er geen vertrouwen in, ga er voor. Niets is onmogelijk. Uiteindelijk kan iedereen zijn droom laten uitkomen. 


En oké, op dit moment hou ik echt niet van jurkjes dragen en ik ben ook nog steeds gewoon single - maar dat was ook niet de essentie van mijn droom. Mijn droom was om ooit zelfverzekerd rond te durven lopen zonder dat ik mezelf voortdurend neerhaalde. Om gewoon om me heen te kunnen kijken en te genieten van alles om me heen, zonder dat ik me niet lekker in mijn vel voelde.

En terwijl ik dit hele, misschien wat zweverige, artikel aan het schrijven ben, luister ik naar de Glee-versie van het lied 'Fighter', oorspronkelijk van Christina Aguilera. Dit lied herinnert me aan die tijd dat ik bezig was om te sporten en te bewegen en op deze manier dus te veranderen. 


Dan brei ik er nu langzaam een eind aan, want ik hoop dat de boodschap nu toch wel duidelijk is. Luister niet naar de mensen die zeggen dat jou droom nooit te behalen valt, want daar kan alleen jij voor zorgen.



En hierbij mijn betoog ;) en nu hoop ik dat ik jullie een beetje heb kunnen inspireren.
Tot volgende week!

Liefs, Rianne. :)

(En bij een zweverige blogpost horen natuurlijk extra veel quotes! ;)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten