zaterdag 4 januari 2014

Week 16: Nieuw record! :D

Lieve bezoekers,

Ten eerste: GELUKKIG NIEUWJAAR!!! Het is een beetje laat, maar beter laat dan nooit toch? ;) Ik wens iedereen heel veel goeds in 2014!

Oké, deze vakantie was niet erg gezond. En dat is nog zacht uitgedrukt. Het begon allemaal al aan het begin, uit eten, naar Serious Request dus weer uit eten, allemaal dat soort dingen. En toen het eenmaal kerst was, was het natuurlijk helemaal feest. Eerste én Tweede kerstdag stonden vooral in het teken van eten. En dan nog meer eten. En nog meer eten. Rollade, kerstbrood, ijs, salades... oh heerlijk. En toen was kerst voorbij, en kwamen de oliebollen in huis! En natuurlijk ging ik nog een keer uit eten en opnieuw ;). Maar genoten heb ik dus wel!

Sporten dus niet. Of nou ja, ik ben volgens mij de eerste zaterdag nog wel wezen hardlopen. Die week daarna niet, afgelopen week ook niet dus vandaag weer. Maar het goede nieuws: ik heb een nieuw 'afstands'-record gevestigd. Woah :D

Vandaag had ik zin in een nieuwe uitdaging. Die rondjes Mastenbroek zijn nou eenmaal niet zo spannend (denk aan: weilanden, koeien, schapen, water..) en aangezien ik nu langzaam naar de 'langere' afstanden ga, had ik zin in een totaal nieuw rondje. En die is me bevallen! Voor de mensen die Zwolle (en Mastenbroek) een beetje kennen zou ik het even uitleggen. Ik ging vanaf mijn huis richting de andere kant van Mastenbroek, de Nieuwe Wetering op en via die weg naar de Hasselterdijk. Deze dijk gaat langs water en is een stuk leuker om te rennen! Tot de Twistvlietbrug ging ik eroverheen, en toen door Stadshagen weer richting huis. Dit alles bij elkaar was bijna 13 kilometer en dus precies 2 kilometer meer dan het 'Rondje Mastenbroek'. En ook dit langere rondje heb ik in één keer gedaan :D

Ik deed er anderhalf uur over, wat ik eigenlijk een beetje langzaam vind. De ruim 10 kilometer deed ik in zo'n 70 minuten dus over die 2 kilometer extra heb ik 20 minuten gedaan... Maar goed. Het waaide ook heel hard, laten we het daar maar op houden ;) 

Voor de halve marathon heb je als ik goed gekeken heb 3 uur de tijd, want om 23:00 sluit de finish. En als je het dan op die manier bekijkt, kan ik het binnen de tijd halen. Maar je weet natuurlijk niet of je na 15 kilometer nog even snel rent als de eerste 10. Mweh. We gaan het zien!

En dat was weer mijn blogpost van deze week. Ik ben tevreden en zal de komende weken dit rondje aanhouden, want die is veel gevarieerder qua omgeving en daarom ook leuker! 

Tot volgende week allemaal!
Liefs, Rianne.

Quote van de week:

2 opmerkingen: