zaterdag 25 januari 2014

Week 19: Kilometerkiller :)

Lieve bezoekers.

Vorige week schreef ik dat ik hoopte dat deze week net zo sportief zou zijn als de vorige, en dat is die geworden! Eigenlijk hetzelfde schema als vorige week, dus maandag 2 uur fitness (1,5 deze keer), woensdag hardgelopen, gisteren weer cardio fitness en vandaag weer hardgelopen! :) Echt lekker.


Woensdag heb ik weer de 12,84 gedaan. Het ging wel lekker, gewoon normaal, zoals altijd. Ik had vandaag zin in een nieuwe uitdaging, gewoon omdat het kan en ik wel het gevoel had dat het kon. Dus ik ging laatst even kijken hoe een iets langer rondje er eventueel uit zou zijn. Nou, via afstandmeten.nl een beetje klooien, en toen was het eigenlijk vrij gemakkelijk. De 12,84 ging ik al een heel stuk over de Hasselterdijk, maar ging er toen bij de Twistvlietburg af. Vandaag ben ik één brug verder gegaan, en kwam zo op 14,5 kilometer! :D 

Ik vind de dijk leuk lopen, daarom was ik blij dat het zo goed uitkwam qua kilometers. Ik kon gewoon hetzelfde rondje, maar dan iets langer! En ik ging goeeed!


De vorige keren rende ik 12,84 in anderhalf uur. Niks mis mee, maar vandaag wilde ik meer letten op m'n snelheid en zo nu en dan even wat sneller. Ik weet dat je met zo'n marathon hetzelfde tempo moet aanhouden, maar een tikkeltje meer of minder maakt niet zoveel uit. En het hielp! 


De 12,84 deed ik dus in anderhalf uur, en vandaag ging ik dus ongeveer 1,5 km langer en was maar 5 minuten langer onderweg! Het hielp dus sowieso want anders was ik wel 2 uur en een kwartier bijv. onderweg.


Ik ben er wel blij mee, aangezien ik altijd over mezelf zeg 'ja maar ik loop niet snel hoor' maar ik kan het dus blijkbaar wel. Natuurlijk nog steeds niet mega snel, maar dat zit er nou eenmaal ook niet in en vind ik ook niet erg.


Wat ik altijd leuk vind aan mijn vaste hardloopdagen, is dat ik vaak dezelfde hardlopers tegen kom. Zo ook een 'meneer op leeftijd', die ik altijd herken aan zijn knalgele hardloopjack. En altijd begroet hij me (of naja, dat hoor ik niet doordat ik muziek in heb maar aan zijn bewegende mond te zien... ;) ) Dat maakt het extra leuk om door een bewoonde buurt (lees: Mastenbroek = onbewoond ;)) te lopen. Ik krijg er meer motivatie van :) En ook van die mensen die dan bijvoorbeeld de hond uitlaten en me dan een beetje aanmoedigen, of gaan glimlachen. They make my day!


De tentamens zijn allemaal voorbij en dat betekent dat ik vanaf komende week weer normale schoolweken heb met dus ook lange lesdagen. Ik ben een beetje aan het plannen van wanneer ik nu kan sporten. Maar dat komt ook wel weer goed!


Oh ja en dan nog één ding: Precies over een week kan ik me vanaf 12:00 officieel inschrijven voor de Halve! Woeeh! Leuk moment! Maar dat lees je in de volgende blogpost.. ;)


Bedankt voor het lezen en tot volgende week!

Liefs, Rianne. :)

Quote van de week:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten