zaterdag 11 januari 2014

Week 17: Hallo conditie!

Lieve bezoekers.

Het is alweer de 17e week en ja, time flies. Ik kan me nog goed herinneren hoe ik ruim 4 maanden geleden begon met hardlopen en toen na 2 km eigenlijk al kapot was. Toch grappig om te zien hoe ik nu alweer de 13 kilometer ben gepasseerd (oké, ik mag niet cheaten: 12,74 ;)) Ik moest er vandaag toevallig aan denken. Ik begon en dacht: oké, dit gaat helemaal niet moeilijk. Natuurlijk is het na een langere afstand alsnog wel moeilijk, maar 4 maanden geleden was ik na 5 kilometer al kapot (inclusief tussendoor lopen). Moest ik even kwijt! :)


Goed, vandaag was het regenachtig. Grijs. Koud. Stom. Ik was er vanmorgen al om 09:00 uit, want aankomende 2 weken heb ik bij elkaar 5 tentamens, waarvan 1 herkansing. Maandag al de eerste. Fijn. En ik had dus ook nog niks gedaan. Wel samenvattingen gemaakt, maar echt leren nog niet. Dus ja, ik moest wel en heb het natuurlijk ook gedaan. 


Nadat ik gegeten had en nog even iets voor school gedaan had, liep ik naar beneden en keek naar buiten en zag dus vooral veel nattigheid. Buienradar vertelde me dat het vanaf een slordige 15:00 droog zou worden, maar ik ben altijd bang dat ik dan honger krijg of licht in m'n hoofd word. Ik ging dus gewoon half 3 en heb de eerste 3 kilometer door de regen gerend. Mwah, het kan beter.


Ik ging vandaag weer voor de kleine 13 kilometer. Ik vind het echt een leuk rondje, het begint dan met weilanden/gras/saaiheid, maar daarna langs de IJssel, wat best mooi om te zien is. Vervolgens door een nieuwbouwwijk, wat ik eigenlijk best snel vind gaan. Om vervolgens weer terug te komen bij de weilanden ;).

Vandaag ging het voor mijn gevoel veel sneller dan de vorige keer. Thuis kwam ik erachter dat ik er maar 5 minuten sneller over gedaan had, maar ach. Ik houd die anderhalf uur aan, wat zou betekenen dat ik de Halve Marathon in ongeveer 2,5 uur kan uitlopen, vind ik best een mooie tijd. Al weet ik dat het heus niet snel is, aangezien ik meer 'snel jog' dan echt hardlopen. Maar het kan me weinig boeien, ik zie nog weinig mensen die me het even na kunnen doen. :)


Misschien valt het trouwens op dat ik de afgelopen tijd niet meer in de sportschool hardloop, waar ik zo mijn redenen voor heb. In de sportschool is het een stuk benauwder en daarbij een stuk saaier. Je hebt amper uitzicht. Ook is op een loopband over het algemeen niet erg representatief, en dan bedoel ik dat de marathon ook gewoon buiten is en ook niet op een loopband. Buiten rennen vind ik leuker! Al is het wel jammer dat ik dan geen foto heb van het aantal calorieën enzo. Misschien dat ik alsnog wel in de sportschool ga rennen hoor, maar leuk is het niet echt. Ik train nog wel doordeweeks. Gisteren nog zo'n ruime 1000 calorieën verbrand door 2 uur cardio te doen! :)


Ik merk dat ik alweer een lang verhaal achter elkaar geluld heb (en dat in zo'n slordige 7,5 minuten) dus ik maak er weer een eind aan. Ik voel me trouwens zo vereerd dat ik nog steeds per week zo'n slordige (oké ik gebruik dat woord vandaag echt te veel ;p) 50 tot 100 bezoekers heb, dat verschilt maar alsnog: WOW. Dat mensen na 4 maanden het nog steeds leuk vinden verbaast me, maar is natuurlijk super leuk om te zien! :)


Tot volgende week allemaal,

Liefs Rianne.

Quote van de week:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten